Kore Dizi Klişeleri Yağmurlu Sahneler

Böylesine önemli bir klişeyi yazmayı neden bu kadar ertelediğimi merak ediyorum. Bir dizinin olmazsa olmazı yağmur sahnelerinden bahsediyorum.

Ve işin ironik kısmı; aslında Kore'nin bizim sandığımız ya da dizilerde bize sunulan kadar çok yağmur alan bir ikliminin olmaması.

Yağan yağmurun doğal olsaydı zaten o kadar şiddetli yağmur altında çekim yapmanın imkanı olmadığını, tüm çekim ekipmanlarının bozulacağını, sadece çekimin ana karakterlerinin değil, çekim arkasındaki koca ekibin de sırılsıklam olup çalışmasının mümkün olamayacağını söylememe gerek yok sanırım.

Zaten benim gibi bts (kamera arkası) meraklısı iseniz bir çok kez bu organik olmayan yağmur yağdırma hadisesine şahit olmuşsunuzdur.

Peki dizilerde neden bu kadar çok yağmur sahnesi kullanıyor diye sorarsanız; cevabı sizin de tahmin ettiğiniz gibi romantik sahneler oluşturabilmek.

Ben yağmurdan ölesiye korkan, çiselese şemsiye açan biri olarak yağmur altında romantizm yaşayamam ama izlemesini sevdiğim tartışma götürmez bir gerçek. :)

Bu yağmur sahnelerini iki başlık altında inceleyeceğiz:
Birincisinde yağmura karşı şemsiye açılırken,
ikinci kısımda ceket açılıyor. :)

Birinci kısım

Şemsiye altındaki yağmur sahnelerinin ortak özellikleri arasında dizinin yükselişinin başlangıcı olmasını, ya bir itiraf sahnesini ya bir first kiss sahnesini içermesini sayabiliriz.

Bu kısma okkalı bir başlangıç yaparak Oh my Venüs dizisinden şahane bir şemsiye sahnesi paylaşacağım. Şimdiden benim unutulmazlarım arasına girdi.


Filmim11 paylaşan: Nabrut1

Playfull kiss dizisinin yükseliş sahnesi de yağmurlu bir gecede olmuştu, mutlaka hatırlarsınız. Sahnenin videosunu da şuradan izleyebilirsiniz. 


 

Şemsiye ve yağmur sahnelerinin senaryonun kültünü oluşturduğu bazı diziler de var. 
Mesela She was pretty'de şemsiye baştan sona dizinin kültüydü diyebiliriz.


Esas oğlan şemsiyesini bulmak üzere bir yola çıktı,




şemsiye altında buluştular,




şemsiye altında tekrar kavuştular,




ve sonra dizi bir şemsiyenin altında bitmişti.



Anti parantez açarak şemsiye altında biten bir diğer dizi de Protect Boss idi.




Şemsiyenin baştan sona dizinin konusu edinildiği dizilerden birisi de Miss you idi.


Big'de de şemsiye, dizinin kült eşyalarından olup şemsiye ile başlayan hikaye yine şemsiyenin altında anlamadığımız bir şekilde sona ermişti.



Producer dizisinde de şemsiye edebiyatı yapılmış, yeni işe başlayan pinti Kim Soo Hyun IU'e şemsiyesini vermiş sonra şemsiyem de şemsiyem diye tutturmuştu. Halbuki IU kendisini yağmurdan koruyan bu adama o anda aşık olmuştu.


My Fair Lady dizisinde görebileceğiniz en harika uşak Yoon Sang-hyun nam-ı diğer Oska Yeh'ciğimi yağmurdan korumuştu.



I need romance dizisinde ise şemsiye altında bir kavga sahnesi izlemiştik. Şemsiyeler sınır tanımıyor da diyebiliriz. :)



Şemsiye altında yaşanan sahneleri tehlikeli bulan bir tek biz değiliz elbette. Sassy go go dizisinde esas oğlanın sarf ettiği şu replik bu klişeyi çok da güzel açıklıyor.



Yine en özendiğim şemsiye sahnesi de bu diziye ait. Bir kadın ve şemsiye tutan bir değil, iki yakışıklı adam. :D



Bazen bu şemsiyeli yağmurlu sahnelerde kızımız arabadan çıkar çıkmaz esas oğlan koşarak şemsiye ile ona yetişir. Falling For Innocence dizisi gibi:



Ya da Fated of Love You dizisinde olduğu gibi...



Bazen de esas kız yağmura yakalandığında esas oğlan şemsiyeyi kaparak adeta Umberella-man adında bir süper kahraman edasıyla koşar. Romantik anlardandır. Replik The time we were not in love dizisine ait.



Bu gibi sahneler One Sunny Day gibi mini dizilerde;



Crazy First Love gibi çok eski filmlerde bile karşımıza çıkar.



Yine şemsiyeli sahnelere Trot lovers,


Love Rain gibi dizilerde de izledik.


Go back Couple 


Radio Romance



İkinci kısım

İkinci kısım ise esas oğlanın esas kıza ceketini siper ederek yağmur altında koşmaları şeklinde zuhur eder ki, bu sahne Classic filminden sonra mı meşhur oldu yoksa genel bir Kore fantezisi mi her zaman merak etmişimdir. Çünkü ilk olarak Classic filminde bu sahneye rastlamıştım. 




Bu sahneler de Fated of Love you;












Vineyard Man dizisinde geçti. Ve bu sahnelerin sonunda genellikle esas kız esas adama aşık olur.


Nadiren de olsa She Was Pretty'de olduğu gibi kızımız da ceketini kahramanın pelerini gibi esas oğlana açabilir bu durumda ise aşık olan taraf değişecektir tabii.


Spesiyal Kısım
Sadece yağmura mı şemsiye açılır?

Bir milyonerin ilk aşkı filminde abartıp kara karşı şemsiye açan Hyun Bin hızını alamayarak,


Hyde and Jekyll i dizisinde de aynı anlamsız durum içinde bulundu.


Kara şemsiye açan bir başka kişi de Dream High dizisinde Taechyun.


Bilmem kara şemsiye açılır mı? Siz ne düşünüyorsunuz.

Hiç bir kategoriye sığdıramadığım bir yağmur sahnesi ise Pinokyo'da geçmişti. Şemsiye bulamayan garibanların ürettiği alternatif pek de rastlamadığımız bir şeydi. Pinokyoya yaraşır şapkalar. :)


Bir klişe yazımın daha sonuna geldim. Her zamanki gibi yazarken çok eğlendim umarım sizde okumaktan keyif almışsınızdır.
Sizin unutamadığınız yağmur sahnesi hangi diziye ait?

Facebook Kore Dizileri Sayfamı takip etmek için: https://www.facebook.com/koredizifilmreplikleri1

Blog'umda yazdığım tüm dizi ve filmleri alfabetik olarak sıraladım.
Buradan hepsine ulaşabilirsiniz.

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım

Kore dizileri klişe yazıları için:
1-Başını Omuzuna yaslamak

2-Esas kıza ayakkabısını giydirmek

3-Esas kızı sırtında taşıma

4-Arkadan sarılma

5-Kore dizilerindeki anne terörü

6-Kore dizilerindeki Objeler

Yorum Gönder

65 Yorumlar

  1. İzlemeyi ne kadar özlediğimi hatırladım nabruuut :) Benim en sevdim , imrendiğim klişelerden biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek romantik değil mi? bende öyle düşünüyorum.

      Sil
  2. Eklemek istediğim yok sayın hakime Hanım :D Yalnız adını daha önce duymadığım bir diziyle karşılaşır mıyım diye bakındım ama yok yahu bu aralar fellik fellik dizi arıyorum da :D

    Hım yalnız şu sjs ve kim ji won kızının olduğu resmin üstündeki resim de mi one sunny day dizisinden? (Başka nasıl anlatsam bilemedim :D) Birde yanılmıyorsam Suzy değil IU olacak o kızçe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2015 en iyilerine bir bak istersen.

      hayır o dizi The time we were not in love dizisinden. L ile ha ji won var replikteki görüntüde.
      evet onu değiştirdm. kim soo hyun yazınca ardından suzy otomatiik gelmiş :D

      Sil
  3. Nabrut önce eline saglık kotu bir gunun ardından keyıfle okudun daha devam etse yazı sıkılmadan butun gece okuyabilirim .(sadece bu yazın için degil mesela bir onceki yazında oyle -Ankarayı hiç bilmediğim halde:) yagmurda ıslanmayı sevmem esarplı oldugumdan heralde ıslanınca esarbın onunun dusmesı kuruyunca kakik gibi olması falan:/ eşimde sagolsun şemsiyeyi hep kendine tutar romantızm falan yok yani:) ama izlemesi güzel tabi . Love rain dizisini gordum tavsıye edermisin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.
      canımsın...
      işte zaten sorun oarada. eşarbımın bozulmasına tahammül edemem :D
      kahkaha attım yalnız. e yani bunlar sadece dizilerde oluoyr zaten :D
      olumsuz çok yorum duyduğum için izlemedim

      Sil
  4. Bayılıyorum şu yazılarına, daha sık yapsan keşke... Ellerine sağlık. Kar'a şemsiye olayı saçım bozulmasın, kıyafetime kar gelip eriyince ıslanmasın niyetine açılıyor. Çok çok önemli bir yere gideceksem bende açarım. Özellikle fönlü saçlarla olduğumda. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yazmayaı çok seviyorum aslında ama o kadar çok zaman alıyor ki ara ara yazıp ancak ortaya çıkıyor. sağolasın
      hani kar çok yağan bir şey değil ya kar yağarken dışarıda olunursa pat pat yüzüme değmesi hoşuma gider.
      gerçi dedğin gibi bir durumda açılabilir.

      Sil
  5. Güzel romantik klişe ben izlerken bu sahneleri sevgi pıtırcığı oluyorum :)

    YanıtlaSil
  6. ayy sonu gerçekten çok hoş olmuş :) bizim türk dizilerini düşünürsek hortumu nasıl tutuyolarsa oyuncular sıçana dönüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha birde o suyun soğuk olduğunu düşünürsek :D

      Sil
  7. Yağmur temasını ana konusu yapan Splash Splash Love aklıma geldi yazını okurken. 2 bölümlük mini diziyi izlemeni öneririm bu kadar şemsiye muhabbetinin sonrasında :)

    YanıtlaSil
  8. Karda semsiye scan bir benim derdim ama dizilerde de olsa tek olmadigimi gordum :D :D Ben yagmur sahnelerini sevmem, o akan tonlarca suyun bosa gittigini dusunmekten sahnenin romantikligi falan kalmiyor bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sırtına alma sahnelerinde adam fıtık olacak diye romantizmden uzaklaşmam gibi :D

      Sil
  9. Karda semsiye acma olayi dikkatimi bayadir cekiyordu tek garipsemeyen olmadigimi bilmek guzel :) soyle baktimda miss you, playful kiss ve pinocchio sahnelerini daha cok begendigim sahneler olmus. :) bakmadiklarimda yine dikkatimi ceken taraf olup "ahhh.. Kalbim acidi" dedirtti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar yağmış kırk yılda bir ve ben dışarıdayım neden şemsiye açayım değil mi ama :D

      Sil
  10. Çok nadiren de olsa klişeleri seviyorum. BU yağmur klişesi de en sevdiğimden çünkü yağmurun kendisini çok severim. :)
    Karda şemsiye açan bir iş arkadaşım var o yüzden yadırgamıyorum ben. :) Bu arada Taecyeon (Dream High) olacak o isim canım. Hayranı olduğumdan direk dikkatimi çekti de. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fanı olduğum birinin isminin yanlış yazılmasını bende hiç sevmem :D düzelteyim birazdan :D

      Sil
  11. çok güzel emek vermişssin, hepsini hatırlattığın için teşekkürler, severek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. yazarken hissettiğim şey size de geçti ise ne mutlu bana.

      Sil
  12. Unutamadığım sahne tabiki Miss You ya ait sen unutsan hatırlatacaktım yazı boyunca yoksa unuttu mu dedim ki Nabrut unutur mu :D Dizinin sonunda bile şemsiyeden bahsediyolardı :D She was pretty deki de güzeldi doğrusu ama Miss You da bir şemsiyeye yüklenebilecek anlam yüklenmişti çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miss you unutulur mu hiç^^
      Miss you biraz daha acıklı kalbe dokunan bir anısı vardı. O Yüzden benim içinde miss you bir adım önde.

      Sil
  13. Secret garden dada önemliydi yağmur sahneleri. Ama yağmur sahnesi deyince hep aklıma ilk başta miss you gelir. Birde ilk karın yağması olayıda bir kılışe oldu artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Secret Garden'da da yağmurda kişilik değiştiriyorlardı değil mi?
      Evet bu ilk kar üzerine de bir şeyler yazmak lazım aslında :)

      Sil
  14. Secret garden dada önemliydi yağmur sahneleri. Ama yağmur sahnesi deyince hep aklıma ilk başta miss you gelir. Birde ilk karın yağması olayıda bir kılışe oldu artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Secret Garden'da da yağmurda kişilik değiştiriyorlardı değil mi?
      Evet bu ilk kar üzerine de bir şeyler yazmak lazım aslında :)

      Sil
  15. Ne kadar emek vererek hazırlanan bir yazı olmuş, hem de çok keyifli :) Aklıma Lise yıllarımda çılgınlar gibi kore dizilerini izlediğim geldi, üstünden 5 yıl geçmiş de üniversiteden mezun oluyorum neredeyse :)
    Bu Kpss derdini atlatırsam Allahın izniyle bir iki kore dizisi izleyebilirim bence ben de önümüz yaz :)

    Bu arada seni takibe aldım ben de beklerim bloguma çok sevinirim :D
    http://aylinista.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum kolay gelsin...
      başarılar dilerim

      Sil
  16. bayıldım tek kelimeyle oh my venüse oöncelikle tek favorimmm şuan o fdizi :):)

    YanıtlaSil
  17. kesinlikle ve kesinlikle classic filmiydi.o sahne filmin can damarı gibiydi.çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  18. she was pretty de ise şemsiye çok anlamlılık kazanmıştı.hele şemsiyenin içine işlenmiş olan tablo çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  19. Nabrutçuğum ellerine sağlık çok tatlı bir yazı olmuş. Ben yağmura bayılan biri olarak en sevdiğim klişelerdendir yağmurlu sahneler. Love Rain ve oh my venus favorilerimden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim.
      genelde klişeleri sulandırırım ama böyle romantikleri olduğu gibi yazıyorum :D

      Sil
  20. Geçen aklıma bir kore dizisi klişesi gelmişti ama unuttum yav.
    Yağmur sahneleri cidden... yani kafalarından aşağı su yağdığı apaçık belli. Yağmur sahnelerinde aklıma hep türkan şorayın bi filmi geliyo. Oyuncuydu filmde de yağmür sahnesi çekerken güneşli bi havada başından aşağı hortumla su tutuyorlardı :D
    karda şemsiye açmaya gelince, ehm, ben serpistirse bile hemen şemsiyesini açanlardanım. Başörtüm ıslanınca önü düşecek kenarı kayacak korkusuna. Bir de epey yüryorum sabahları okula giderken. Bence o yüzden açılır yani ^^ ama hyun binin hyde jekyll an i'da şemsiye açtığı sahne güzeldi bence ya. Ben birkaç kez geri sarıp izlemistim. Karda şemsiyeyle dolaşmak da romantiktir. Aa bak değinmemişsin ama secret gardenda da olay baştan sona yağmur temalıydı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiğin filmi kaçırmışım aslında yeşilçam çok severim.
      Secret Garden'ı iyice unuttum sanırım artık pek hatırlayamıyorum yağmur yağınca karakter değiştiriyorlardı değil mi?

      Sil
  21. Şemsiyeli klişeleri daha çok seviyorum. :D Oh My Venus'deki sahne benim de unutulmazlarım arasına girdi :))

    YanıtlaSil
  22. aslında pinokyadaki o yağmur sahnesi dizinin anlamına çok uygun bir sahne kafalarına taktıkları pinokyonun şapkasını andırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tebrik ediyorum böyle bir bağlantı ilginç ve hoş.

      Sil
  23. Bence şemsiyenin en fazla anlam kazandığı dizi I mis you olmuştu. Ayrıca I hear your voice dizisinde de bir şemsiye sahnesi vardı ki ben onu da hiç unutamam. Karda şemsiye açma mevzusunda Erzurum'lu biri olarak söz söyleme hakkına sahip olduğumu düşünüyorum. Erzurum'da kimse karda şemsiye açmaz. Fakat Erzurum'a okumaya gelen gençler arasında bu durumlarda şemsiye kullananları da çok fazla gördüğümü itiraf edeyim. Hatta bizim neden şemsiye kullanmadığımızı sorup bu duruma hayret eden arkadaşlarım bile olmuştu ki bende anormal olan bizmişiz diye bir kanı oluştu. Değil karda yağmurda dahi şemsiye kullanmayı sevmeyen biriyim. Islanmak güzeldir. Hatta daha romantiktir. Senaristlerin yerinde olsam kore dizilerindeki bu klişeyi yıkan bir sahne yazmak isterdim. Mesela açık olan şemsiyeyi kapatsalar ve yağmurda ıslansalar.. daha romantik olmaz mıydı ? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ı hear your voice dizisindeki o yağmur sahnesini postumda da unutmuştum sanki :D burada unuttum.
      Yağmurda ıslanamam eşarbımın önü düşer ben onu kaldırırı dururum sonra çıldırırım :D
      Valla bu teklifin şahane ama onlar yağmurda ıslanmıyor ama şu yerden su fışkıran parklarını bilirsin gidip orada ıslanmaya bayılıyorlar :D

      Sil
    2. Doğru ben eşarp mevzusunu unutmuşum :))

      Sil
  24. nerdeyse tümünü izlemişim ve aklıma başka bir yağmur/şemsiye sahnesi gelmedi eklenecek bir şey yok sayın yargıç :D
    korenin çok yağmur almayan bi konumu olduğunu bilmiyordum şaşırdım açıkcası.. vayy!
    adamlar romantikliğin kitabını yazarken yağmuru da sömürsünler müsaade ediyoruz efenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende şaşırmıştım tropikal iklim gibi foş diye sürekli yağmur yağıyor sanıyordum :D
      tabii yeterki romantik şeyler yapsınlar içimiz romantizmden bulansın gerçek hayatta hiç istemeyelim :DDD

      Sil
  25. Ayol ellerine sağlık kız ^-^ Eğlenerek okudum valla. Ay bu klişeler serisi hiç bitmesiin

    YanıtlaSil
  26. Ayyy nabruut çok çok keyifli bir yazıydı. Emeğine sağlık ne kadar da dikkatlisin dizi izlerken. Her diziden o sahne kesitlerini nasıl alıyorsun yorucu olmuyor mu? :) ama sen hep klişe yazisi yaz :) aa bak korede alternatif tıp klisesi de yazacaktin bir ara unutma :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorucu kısmı sahneleri almak değil de sonrasında bu yazılar için hazırlamak kısmı. yorucu da demeyim de vakit alıyor yoksa çok severek ve eğlenerek yazıyorum. vakit olsa oturur ne klişeler yazarım ^^ aklımda alternatif tıp biriksin biraz onu da yazacağım.

      Sil
    2. Answer me 1988 dizisini izlerken okul müdürü olan babasından hazimsizlik bahanesiyle izin koparacagini sanmisti da babasi igneyi batirdi parmagina. :)) cok tuhaf ya. :)

      Sil
    3. evet en yaygını hazımsızlık için iğne batırmak sanırım :D

      Sil
  27. Döndüm dolaştım yazıyı tekrar buldum yorum yazmak için postu ilk okuduğumda tam ben yorum yazarken misafir gelmiş ve bende güzide bilgisayarımın ekranını pat diye kapatmıştım zira. Birde şemsiyeler genelde sarımı sanki ben en çok sarı şemsiyeyle karşılaşıyorum dizilerde. Pinocchio da başlarına taktıkları o şey dizinin ismi ve konusuyla çok uygundu güzel bir ayrıntıydı. Bu arada ben yağmur ıslanmayı severim ama şemsiyede severim. Tüm klişeler itina ile sevilir. Bence daha bir sürü klişe var annem ile izlerken nabrut abla şu klişeyide yazsa dediğim çok oluyor bir yere not edip sana yollayayım bari. Uzun yazdım affola

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annenle izlemene bayılıyorum bu arada :)
      yorumlarına da bayılıyorum böyle sonradan da olsa yaz hep^^
      yazmadığım birkitridğim klişeler var ama bazıları artık çok normalleştiği için gözümden kaçabiliyor gerçekten not alıp yollar mısın çok sevinirim.

      Sil
  28. Merhaba.Sizi epeydir takip ediyorum.Gercekten cok iyi bir is cikariyorsunuz..Size bir sorum olucakti.Burada bahs ettiginiz "Crazy First Love" adli filmin adi yanlis galiba.Ben ne kadar aradim,ama bu isimde 2003 senesinde yapilmis bir film gordum.Bu filmin adi nedir?Bende epeydir bu filmi ariyorum ama bulamiyorum.Lutfen yardimci olun. Replik: "Lutfen o gune kadar,huzur icinde bekle beni"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim öncelikle. Ben yılını yanlış yazmışım. evet film 2003 yılına ait sanırım.
      yalnız bahsettiğiniz filmi anlayamadım

      Sil
  29. Cevapladiginiz icin cok tesekkur ederim ^_^ "Luften o gune kadar huzur icinde bekle beni" repligi yazilan resim hangi filme ait?Lutfen hatirlamaya calisin...Epeydir o filmi ariyorum...Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam işte o replik crazy first love dizisine ait :D

      Sil
  30. Ellerine ve düşünen beynine sağlık :D Teşekkür ederiz güzel bir yazı olmuş. Hayta izlemediklerim var listemde olmayanları özenle ekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine çok sevindim. sağolasın.
      umarım seversin dizileri de...

      Sil