Dedem Mirasına Sahip Çıkmış!

Babaannemden bahsettiğim yazımın (tamda şurada) yorumlarınızda babaannemin ne kadar güçlü olduğundan, tam bir Anadolu Kadını olduğundan bahsettiniz.
Ama işin aslı sandığınız gibi değil!

Babaannem hassas, narin, ince ruhlu, çıtkırıldım bir kadın.
Öyle erkekleşip, ekmeğini kazanacak tipte bir yaratılışı yok.

Dedem babaannemi bırakıp gittiğinde, annesi, gelinine ve torunlarına sahip çıkmış.
Babamları büyütüp okutan kadın, babamın ağzıyla Nene'si.

Hikayenin en ilginç kısmı şu ki;
babamın nenesi de kocası tarafından terk edilmiş.
Kocası bir kadının ardı sıra gitmiş, bir daha da dönmemiş.
O günden sonrada hep evin erkeğinin vazifeleri Nene'ye düşmüş.

Yani dedem babasının mirasını devralmış, kendisine reva görülenin aynısını çocuklarına yapmış.



Sordunuz ya, nereye gitti, bir kadının peşine mi düşüverdi, diye....
İşin diğer bir ilginç yanı da o ki;
gittikten ancak 20 yıl sonrasında tekrar başka bir kadın ile yaşamaya başlıyor.
20 yıl!

Gidiş,
bir kadın için gibi gözüküyor başta,
ama öyle de değil.

Ve hiç bir kimse de neden gittin demiyor?
Babama soruyorum;
-neden gitti sormadın mı? 
gidene nereye diye sorulmaz, diyor....

Sebepler meçhul...

Gittiğinden 3 yıl sonrasında tekrar geliyor, sizi de yanıma alacağım vaatleri bırakıyor ama yine dönen olmuyor.

Dedemin son durumunu soracak olursanız;
2 çocuğu daha olmuş.
Ben yaşlarda bir amcam ve bir halam varmış.
Görmedim.

Birlikte yaşadığı bayan geçen yıllarda ölünce, dedemi bir huzur evine yerleştirdiler.
Babam ilgileniyor.

Ama böyle bir adamın resmini evinde saklayan babaannem, yakalandığında hala mahcup oluyor.
Güzel adamdı, diyor....
Gitme nedenini; bir bildiği vardı zaar, diyerek açıklıyor,
Ve gelmeyeceğini bildiği bir adamı bekleyerek beni aşk evliliği yapmaya zorluyor.

Not: Dedem sağ tarafta ayakta duran adam!
Not 2: Babamın Nenesini de anlatsam sıkılır mısınız?
Nenenin hikayesini şurada yazdım.

Yorum Gönder

60 Yorumlar

  1. Aslaa sıkılmayız anlat lütfen :)

    YanıtlaSil
  2. Sıkılmayız :) Aslında bu gibi durumlara hiç anlam veremesem de maalesef bir sürü örneği var :(
    Yine de babanın babasıyla ilgilenmesi çok hoş, ben olsam yaparmıydım bilmiyorum

    YanıtlaSil
  3. İlginç hikaye.
    Yazsam roman olur tarzında...
    Hayat işte, insan her şeyle karşılaşıyor dünyada.
    Allah çekemeyeceğimiz dert vermesin.

    YanıtlaSil
  4. HAYIR SIKILMAYIZ.BABAANNEN ÇOOOKK GÜZEL DEDEN İÇİN ONUN GİBİ İYİNİYET BESLEMEDİM KUSURA BAKMASIN.BABANA DA HELAL OLSUN HERKES YAPAMAZ

    YanıtlaSil
  5. Hic bir sey diyemiyorum tek tarafli konusmak istemiyorum nenen gercekleri aciklasin yoksa direnis baslatirim :) saka bir yana BABANIN ellerinden öpüyorum.
    Nenenin hikayesini dinlemek icinde can atiyorum... merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman kafam bi dünya tencere takırtısı yapma ltfen nene öleli çok oldu :)
      en hüzünlüsü nenenin yaşadıkları sanırım

      Sil
  6. Şahsen babanın da nenesini merak ediyorum.. Gerçekten tam bir aşk evliliği..
    Biz yapabilir miyiz bunu dersin ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapamam ben üç gün beklerim bilemedin bir hafta sonra sayar dökerim :)

      Sil
  7. Sıkılmayız :) ben çok özlemişim yazılarını okumayı.
    Babanneni tanımak isterdim.Sessizce beklemek ...
    Öpüyorum ellerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağoasın.
      sen bilirsin beklemenin ne demek olduğunu :(

      Sil
  8. ne kadar degısık bır yasam roman gıbı...
    bırde sorum nesfıt programı ıse yaradımı


    cekılısm var beklerım sevgıler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski hayatlar bizlerden farklı...
      aslında ben istediğimden fazka kilo verdim ama nesfit programnıdan değil stres e sıkıntıdan:)
      o yüzden onun işe yarayıp yaramadığı konusunda kesin bir şey diyemeyeceğim :(

      Sil
  9. EVET. BU TÜR AŞKLARDA VAR İŞTE. KOŞULSUZ. SADECE KENDİ SEVDİĞİ İÇİN .

    YanıtlaSil
  10. Aile öyküleri beni hep etkiler.Şahsen bu hikayeyi de şaşkınlıkla okudum yapım gereği babaneni pek anlayamasamda elbet kendine göre mantıklı bi sebebi vardır davranışlarının.Allah sana hayırlı bi aşk evliliği nasip etsin o zaman:) Bu arada diğer hikayeyide yazarsan ben sıkılmam.bekliyorum yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten bu devirde babannemi anlayabilecek bir kadın yok bence :)

      Sil
  11. Tuhaf oldum tekrar :( devamı da önceki kadar etkileyici. Çok merak ettim dedenin neden gittiğini. Babaannemi ben küçükken, kaybetmiş :( biri olarak babaanneni yürekten sevdim gelmeyeceğini bildiği halde sevmekten vazgeçmemesi :(
    Kesinlikle sıkılmam onu da anlat, harika anlatımınla bekliyoruz postunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın tatlım.
      ben merak etmekten vazgeçtim öfkeliyken meraklıydım ama artık ne öfkem ne merakım kaldı.küllendim

      Sil
  12. Gerçekten ilginç bi durum,anladığım kadarıyla mesele kadın değilmiş!
    Keşke sorsalarmış neden gittiğini,birde eskiden böyleydi sanırım,iletişim kısıtlılığından haberleşme ve ulaşım zor oluyormuş.Bir giden ancak 2-3 yıl sonra dönüyormuş.Tabi sonradan ailesine sahip çıkabilirdi,yapmamış.
    Ama ne güzel bir evlatmış Baban,hala bile ona sahip çıkabiliyor.

    YanıtlaSil
  13. ben sıkılmam ,severek okurum .=)

    YanıtlaSil
  14. Merakla bekliyorum devamını..

    YanıtlaSil
  15. vay anasını, demek kader de kalıtımsal ha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle demek doğru olur mu bilmem ama bizde 3 kuşakta aynı kader söz konusu

      Sil
  16. Tanıdığım yaşlı bir teyze erkeklerin en iyisinin boynu altında kalsın demişti tamam babalarımız kardeşlerimiz var bizim de ama daha bu yaşımda sizin hikayenizin benzeri o kadar olaya şahit oldum ki o teyzeye hak vermekten alamıyorum kendimi bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde de derler o sözü tabi birde erkeğin iyisi mi olur var!

      Sil
  17. hayır hayır hayır hayır kesinlikle sıkılmam şu zor günlerimmizde kafamızı dağıtan sizin için zor bizim için bi yerde ibretlik bi yerde farklı duygular yaşatan yaşantılar( babannen gerçekten cennetlik bir nene olur inşallah şu kıçı kırık dünyada ADAM gibi sevebilmiş))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevmese daha mı iyiydi düşünmemek elde değil :(

      Sil
  18. Çok kötü meraktayım nabrut 20 yıl ne yapmış ki?

    YanıtlaSil
  19. ne ilgniç o dede tam incelemelik ben olsam işin aslını iyice sorup öğrenmek isterim, neden gittin 20 yıl naptın, psikolojik sorunlarınmı vardı dede vs. anlat anlat ben kendi adıma okurum hatta seni bulunca canlı olarak anlattırcamda :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç görmediğim bir adama soru sormak zor tabi :)
      ooo tabi ben detayları anlatırım sana :)

      Sil
  20. sanırım verilen tepkilerin yaşanılan zamanla da ilgisi var..
    bizler çok okuyup, çok bildiğimiz, affetmeyi cahillikmiş gibi gördüğümüz ve böyle durumlarda aşk'tan ziyade gurur seviyemizi zirvede tuttuğumuz için, ben kendi adıma net bir şekilde beklemezdim derim..
    babaannen güzel insanmış vesselam, ve babanın da güzel bir insandan terbiye aldığı aldı belli oluyor :)
    neler olduğunu merakla bekliyorum!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağloasın:)
      evet eskiden kadınların erkeğe bakış açısı çok farklıymış.
      Biz şimdi erkeklerle yarış içindeyiz bir adım geride durmayı bilmiyor gurur yapıyor sonrada yine biz üzülüyurz

      Sil
  21. biliyor musun nabrut;
    babamın babaannesi de buna benzer bi kaderi yaşamış.kocasını yani dedemin babasını ölen kardeşinin karısıyla yakalamış.ama buyuk babaannem bunu kaldıracak bir kadın olmamış.eltisiyle kuma olmayı kaldıramamış.güçlü,gözü kara bi kadın olarak iki çocuğuna kendi bakmış.kız kardeşine ve annesine bakma yükü dedemin de omuzlarına düşmüş.karınlarını doyurmuşlar ama ya babasızlık? dedem de aynı baban gibi bakmış ona; gözünü üstünden ayırmamış.kahveciye, kasaba tembihlemiş dedem, babam bişey alırsa bana yaz ben öderim diye.ama dedem babası gibi yapmamış yani mirasa sahip çıkmamış. babannemi kaçırmış 4 kız 1 oğlan da çocuk.mutlu mesut yaşamışlar.
    ALLAH bana da babam gibi dedem gibi bi eş nasip etsin. tabi sana da nabrut gönlüne göre hayırlı bi eş:) (filizz)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok etkilendim :(o zamanlar da bunu başarabilmiş biri!
      dedenin babanneni kaçırmış olması ise ayrıca hoş bir hikaye tabi:)kız kaçırma hikayelerini hep sevmişimdir:))
      amin diyorum şu mubarek günlere de denk gelmişken

      Sil
  22. Ben dedemleri görmedim dede kavramını bilmiyorum ama bir kadın çocuğu ile bırakılıp gidilmez onu biliyorum. Babanız iyi ilgileniyor ben yüzüne bakmazdım.
    Eskinin insanlarını hep merak etmişimdir o yüzden neneyi yazmanızı beklerim. Benim nenem her duruma göre temsili hikaye yada mani bulan birisi idi. Varsa sizde manileri yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben neneyi görmedim ama anlatılanları yazmaya çalışacağım.
      babamın yaptığını bende yapmazdım :(

      Sil
  23. hain dede :) suçluluk mu hissetti de dönemedi acaba..
    bu eski dedeler biraz çapkın mı oluyorlarmış ne :) benim dedem de babanneme kuma getiriyormuş az kalsın.sonra ne olduysa vazgeçilmiş :) getirseydi benim öksüz yetim nenem kabul ederdi sanırım :( öyle güçlü bi kadın değil..kabullenip hep ağlardı herhalde :( iyiki öyle olmamış..

    bence yaparsın.biraz büyüyünce biraz daha farklı düşünüyor insan..yine de kimsenin başına böyle şeyler gelmesin duam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem suçluluk hissedecek gibi biri olarak görmedim onu hiç.öfkemden belkide...
      amin tabi gelmesin ama senin bakış açında çok doğru yaş ilerledikçe düşünceler de farklılaşıyor

      Sil
  24. Koca bir 20 yıl sonrasında babana maşallah diyorum.
    Babanın nenesinin hikayesini heyecanla bekleyenlerdenim :)

    YanıtlaSil
  25. annenin kaderi kıza dedikleri..
    babannen için maalesef kaynanasının kaderini yaşamış vay be!

    bunların yanında o kadar hanımevladı o kadar dertsiziz ve sımarığız ki...
    sıkılmam lütfen anlat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah hep böyle dertsiz tasasız hanımevladı kalmayı nasip eylesin

      Sil
  26. Nasıl güzel anlatmışsın sen bu hikayeyi böyle bir garip oldum. Parmaklarına sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçek olduğu için etkilyor sanırım :/
      sağolasın

      Sil
  27. yaw bu dedeler niye böyle çapkın yahu. rahmetliyi yerinde takla attırmıyım da yani, pavyondan bulmuş o da. ev tutmuş beslemiş büyütmüş (?!) senelerce. babannem 88 yaşına geldi, adam öleli nerdeyse 10 sene olacak, hala o kadınlar yüzünden beddua ediyo ardından. maddi sıkıntı olmamış dedemin babası sayesinde ancak dedem çocuklarının doğumuna bile gelmezmiş onlar yüzünden hep anlatır babannem. dedem ölürken de babannemden helallik istediğinde vermemiş. değer mi dünyanın sahte zevkine anlamıyorum ki. gözü açık gittiydi resmen rahmetlinin aha beele 0_0 tövbest

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim dedemin öyle bir çapkınlığı olmamış ama... hatta keşke olsaydı bir sebebi olurdu der babam hep...

      Sil
  28. nabrut bacı ya üstteki adsız ben, angarada oturuyon biliyorum da, konyalı değilsin dimi sen de? konyanın adı çıkmış demek isterdim ancak böyle acımasız hikayelerin başkahramanları hep bu coğrafyaların adamı oluyor ne hikmetse!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konya ile bir bağım yok. Duymamıştım ama demek oralarda daha çok bu hikayeler :/

      Sil