Görücü Usulü Gerçek Evlilik Hikayeleri

Henüz okumadıysanız görücü usulü hakkında bir yazı dizisine başladım. 

Birinci kısmını buradan ikinci kısmını ise şuradan okuyabilirsiniz. 
Bugün yazılara biraz ara verip sizden gelen gerçek görücü usulü hikayelerden birini paylaşacağım. 

Hikaye Yan Gel Yat Üniversitesi bloğunun şahane sahibesinin anne ve babasına ait. Sizin hikayelerinizi de dinlemek isterim dediğimde hikayesi ilk yollayan kişiydi. Çok teşekkür ediyorum.
Araya kendi yorumlarımı kattığım hikaye şöyle;

Annemle babam aynı köydenmiş ama babam İstanbul'da yaşıyormuş. 
Köye gittiklerinde annemin üvey abisi dedeme gelin kardeşimi isteyin, demiş. 

Bana gelen hikayelerde ve benim duyduğum bir çok hikayede buna rastladım: Evde üveylik varsa veya eve gelin gelmiş ve görümceyi artık evde istemiyorsa gelin bizim kızı alın vakıası sıkça yaşanıyor.

O zamana kadar ne annem babamı ne de babam annemi görmüş. İstemeye gittikleri akşam elektrikler yokmuş ve mum ışığında istemişler. Babam anlatırken dalga geçer, "tülbendini gözlerinin üstüne çekmiş, zaten elektrik yok, mum ışığında yüzünü bile göremedim" der.


Annem evlenmek istemiyormuş, abisinin zoruyla olmuş, o akşam da ağlamaktan gözleri şişmiş, tülbent o yüzden öyle gözlerinin üstündeymiş.

Elektriğin kesilmesi de işine gelmiş. Ama evlendikten sonra hiç pişman olmamış, çok sıkıntı çekmelerine rağmen, yine dünyaya gelsem yine aynı adamla evlenirim der. :)

Benim annem babamın evlilik macerası da böyle. :)

Bu son cümle görücü usulü evlilik yapan bir çok çiftin ortak fikridir. Benim annem de hiç evlenmek istemeden başladığı bu evcilik oyunun anlatırken en sonunda öyle der; bir daha dünyaya gelsem yine bu adamla evlenirim.

Hikaye beni çok etkiledi. Yüzünü bile görmediği bir kadınla evlenen adam, evlenmek istemediği için yüzü gözü şişen bir genç kız ama yıllar süren "iyikilerle" dolu bir hayat...
Şimdi bu hikayelerden sonra bizler bir yerde hata yapıyoruz ama nerede onu düşünüp duruyorum.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Şu hayatta en çok eski aşkları kıskanıyorum sanırım. Birbirine güvenerek aşık olmak ne güzelmiş korkmadan, pişman olmadan.. Şimdi öyle mi güvenebileceğin insanı bulamıyorsun ki aşık olasın. İnsanlar kirlenmeden önce doğmalıymışız. Zamanlama hatası yapmışız bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz küf kokulu insanlar doğmak için geç kalmışız gibi...

      Sil
  2. Aşkı sevgiyi haram sevdalarda aradığımız için birseyler ters gidiyor diye düşünüyorum.Bence bu çağımızın hastalığı. Şimdi öyle masum sevgiler kalmadı ki anlatalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim anlatacak fırtınalı dram dolu hikayelerimiz var ancak ve sadece...

      Sil
  3. Benim annemle babamda görücü usulü evlenmiş ama annem biraz uzun nişanlı kalmış en azından babamı biraz test etme şansına erişmiş diyebilirim :) Üniversitede bir hocamda görücü usulü evlendiğini ve çook mutlu olduğunu vurgulayanlardan. Hatta öyle ki sosyal hesapları eşiyle el ele yan yana bir sürü fotoğrafları var (maşallah) şimdi düşünüyorum bizim hatamız nerede diye? Çevrede görerek çok büyük bir güvensizlik ortamında kavruluyoruz. Belki de gözümüzü karartmanın zamanı gelmiştir :) bu arada benimde nenemin çok hoş bir görücü usulü hikayesi var güzel bir mail atacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözümüzü karartmak için fazla uyaran var etrafımızda ve çoktan safiyetimizi kaybettik....
      Mailini merakla bekliyorum ^^

      Sil
  4. Bence bizim asıl hatamız, tam manasıyla tevekkül edememek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizden önceki devrin tevekkülü gibi bir tevekkül içine asla giremeyeceğimiz kesinç

      Sil
  5. Gercekten guzel bir hikaye insaallah hep mutlu olurlar benim annem ve babamda gorucu usuluyle evlenmis bence en saglikli evllilik dinimiz acisindan da oyle ablamlarda ayni bende oyle evlenmeyi dusunuyorum insaallah hayirli bir evlilik bizi bekliyordur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin...
      görücü usulü evliliği yürütme sebebin dini hassasiyet olduktan sonra hayırla karşılaşağından şüphen olmasın ^^

      Sil
  6. Hikaye benim annemle babamın hikayesine çok benziyor. Genç nerdeyse çocuk yaşta evde bi boğaz eksilsin diye evlendirilmek istenen bir kız evlat ve uzun zaman şehirde yaşadığı için köyündeki bu kızı hatırlamayan fakat ailesinin kendisi için talib olduğu delikanlı. Tamam bakarsan hiç romantik değil, bir çok genç kızı tatmin etmeyecek hatta karşı çıkacağı bi durum. Elbette kimse zorla evlendirilmesin. Ama ben kendim için şahzen böylesi sonu hayırlı olacak olan için dua ediyorum. Çünkü görüyorum ki aslında kalpleri birbirine ısındıran rabbim gerçek sevgiyi hayat mücadelesini bütün zorluklara rağmen birlikte vermeye çalışan ve hayırda birbirini destekleyen çiftlere lutfediyor. Çiftler asıl birbirine yoldaş olursa zamanla bir bütün olup kuvvetleniyorlar. Bizimkilerdede öyle oldu. Evlenmezden önce belki kiminle evlenecekleri onlar için fark etmiyordu fakat bugün soracak olsan tabiki alternatifsiz birbirini seçerlerdi. Malesef günümüzdeki bir çok çift yoldaşdan daha çok birbirine rakip, ya kendi talebini galib getirmeye çalışmakta yada galib getiremediği için isteksizce karşı tarafı tatmin etmeye çalışmakta. İnsanların evlilikten beklentileri değişti herhalde.
    Allah hepimizin karşısına hayırlı insanlar çıkartsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef günümüzdeki bir çok çift yoldaşdan daha çok birbirine rakip, ya kendi talebini galib getirmeye çalışmakta yada galib getiremediği için isteksizce karşı tarafı tatmin etmeye çalışmakta. İnsanların evlilikten beklentileri değişti herhalde.
      Bu cümle inanılmaz şahane bir tespit olmuş üzerine diyecek bir şey bulamıyorum
      Annenle babanın elinden hürmetle öpüyorum
      Amin

      Sil